Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

fredag 27 augusti 2010

Hösten första vertikalpass avklarat!















Med sjunkande lufttemperatur och mycket regn den senaste tiden känns det som hösten är på gång och vattentempen borde sjunkit tillräckligt för att gösarna ska hålla till mer nära botten. Men ack vad fel man hade, 18,5 grader i ytvattnet och de få gösar som högg var väldigt försiktiga oavsett vad man presenterade för dem. Vi lyckades tillslut skrapa ihop ca 40 gösar varav de flesta var ganska små, blev ett par hyfsade till slut men man fick verkligen kämpa upp dem idag. Björn Blomqvist tog dagens största på en Bandy-Jocke Larsson jigg modell nr 2 färg blå, otroligt fina jiggar denna uppfinnarJocke knåpar ihop hemma i källaren verkligen imponerande! Blev en trevligt dag på sjön med lite vind och hyfsat väder med endast en kortare regnskur under dagen.

Klaart Sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar