Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

söndag 27 juni 2010

ca 200 gösar landade i helgen
















Har blivit några VJ pass i helgen. Torsdagskvällen ägnades åt att testa lite pelagiskt VJ fiske men det gick inget vidare. Min ekolods givare har för smal konvinkel vilket medför att det blir nästan omöjligt att se jiggen i skärmen när man ska släppa på ekon. Flyttade givaren till sidan på båten för att jiggen ska hamna rakt under givaren när man släpper men det hjälpte föga. Blir att investera i en extra givare till detta fiske en vanlig 200khz med lite bredare konvinkel.

På midsommarafton blev det lite vertikalt och mycket trolling. Blev två skapliga gösar på trollingen 3kg och 3,5kg. Provade VJ på lite nya platser och det gav ca 30 gösar i mindre format.

Blev en tur igår igen med Bullarn startade vid halvtvåtiden och hittade riktigt bra med fisk runt tretiden. Klockan sex kunde vi summera dagens bästa plats med 54 landade till mig och 20 till Bullarn. Totalt blev det lite över 100 gösar och runt 20 abborrar idag, inget rekord direkt men bästa fisket antalsmässigt iår iallafall. Inga större fiskar under dagen men roligt fiske. Väldigt viktigt med rätt färgval och modell idag, Mina 54 på samma plats tog på guld/grön Fin-S 5´ och alla var krokade med en främre jiggkroken i halsen. Bullarn trixade med alla möjliga andra modeller och färger och de fiskar han landade satt med en krok på trekroken längst ut i hakan och han bommade många. Detta visar verkligen hur viktigt är att hitta rätt färg och modell för dagen.

Idag blev det en förmiddagstur Med Robban innan avresa till jobbet och det var lite trögare idag. Tävlingen blev otroligt jämn med 23 gösar till mig och 23 till Robban. Dagens största vägde runt 4kg och ett par hyfsade abborrar upp mot kilot blandade sig in i leken. Idag funkade de flesta jiggtyper, Big Hammer funka bäst för Robban och Bass Assasin och Fin-S var bäst för mig.

Klaart sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar