Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

lördag 22 maj 2010

Lyckad vertikalträff med Färgelanda Fiskeklubb idag!
















Idag var jag inhyrd av Färgelanda Fiskeklubb för att lära dem vertikalfiske, både teoretiskt och praktiskt fiske. 3 båtar och 8 nyblivna vertikalfiskare slöt upp och som hjälpinstruktör tog jag med mig Henrik von Bullarn. Många tips delades ut under praktiken och förvaltades mycket bra av de flesta i gänget som alla (tror jag) lyckades fånga sina första vertikalgösar och värst i gänget var bröderna Persson som länge kämpade om segern då det stod 7-7 när ena brodern vevade upp och lämnade över spöt som han lånade av mig för att avsluta dagen. I sann brödrakärlek fortsatte givetvis Morgan fiska några minuter till och lyckades landa nr 8 framför ögonen på sin gråtande bror..... Det dröjer nog länge innan de sitter i samma båt igen efter detta regelbrott som kan jämföras med dopingbrott inom idrotten och medför avstängning i minst ett år från klubbverksamhet!




Dagen förgylldes med sedvanlig korvsotning mitt på dagen för att samla krafter till eftermiddagsfisket. Den som samlade mest krafter var Von Bullarn som slog till på sin första vertikaltur för året och bände upp ett nytt snyggt personbästa med en hangös som vägdes till 6.7kg innan den fick simma tillbaka till sin hona som väntade i närheten. ca 50-60 gösar landades totalt i båtarna men det mesta var ganska smått. Blev dock ett till personbästa i en utav båtarna och några fina fiskar mellan 1-3kg landades.


Bäst idag funkade gul-grön Fin-S och liknande modeller i skrikig gul färg. Löja gav ett hugg på hela dagen som bommades.


STORT TACK TILL DELTAGARNA FRÅN FÄRGELANDA FISKEKLUBB FÖR EN TREVLIG DAG PÅ VATTNET!




På återseende.




Klaart Sluut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar