Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

fredag 21 maj 2010

Blev några skapliga gösar idag.
















Körde en eftermiddagstur med andra teammedlemmen i Gula Spön Pålle idag. Började ganska segt med ett par bommade hugg på v-stjärt. Bytte till paddelstjärt modell Big Hammer och då började gösarna hugga stenhårt och jiggarna satt långt ner i svalget. Blev 6 gösar för mig och 1 till Löj-Pålle som för första gången i världshistorien kröp till korset och bytte till gummi men vad hjälpte det.... Snittvikt på över 3 kg idag på fiskarna och största kanske närmade sig 5kg möjligtvis. Pålle satsade även en del på bonusfiske efter gädda idag med löjorna och det lyckades bra som vanligt med 4-5 landade slempellar.
Sammanfattning av dagen: Är naturligt bete alltid bäst? Nej! Men det är svårt att lära gamla hundar att sitta...
Nya tag imorrn!!!
Klaart sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar