Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

måndag 31 maj 2010

Rapport från lördagen och dagens fiske!














I lördags blev det en tur med Bullarn och Rio fredda med sin far. Vi provade efter lekgösarna på Vänern men det visade sig att de inte kommit in ännu, 2 vattendrag provades och ingen gös nappade bara gäddor största ca 7kg. Idag blev det en tur med några jobbarpolare för att bättra på självförtroendet igen. Dagens göstävling slutade med seger för undertecknad med 15 landade, Banchi 2:a med 14 landade och DK vrålsist med 7-8 landade. Fick en skaplig gädda på vertikalen idag igen, 8,9kg och 106cm lång. Bäst idag funkade Fin-S grön/guld och gul/grön.Ytvattentemp 14 grader.

Söndagen ägnades åt hjullagerbyte på trailern då det rasade i lördags på vägen hem, fick låna en biltransportkärra av en lokal hjälte vilket förenklade arbetet med att få hem båten på lördagkvällen.

Nya tag senare i veckan nu blir det arbete ett par dagar!

Klaart sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar