Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

måndag 24 maj 2010

Nyheter från Wiggler och båtfix


















Var nere en sväng på Wiggler i fredags för att kolla på lite nyheter. Årets stora nyheter är att Wiggler nu även fått dessa leverantörer i sitt redan breda sortiment: Lunker City (fin-s, shaker och whipstick m.m) SPRO (spön, rullar, jiggskallar,gummihåv till vertikalfisket och kläder m.m) Gamakatsu och Relax stora jiggsortiment. Passade på att plocka med Lindys markörer med hållare som varit slut ett tag. Fick även med ett vertikalset från Rovex som ska användas framförallt till vertikalföredragen för utlåning till de som inte har egen utrustning. Detta set provades i Lördags och verkade helt okej enligt användaren. Ett väldigt lätt spö är det Rovex Hurricane 183 V, klart det lättaste av de spön jag känt och fiskat med. 8 ringar plus toppögla och trigger. Tror detta är ett riktigt bra spö i den lägre prisklassen, ska försöka prova det själv lite mer inom kort. Rullen är en Rovex Oberon som känns helt okej och väldigt bra prisnivå på denna. Fick ett riktigt bra tips av en kompis igår om man vill använda en rulle utan så kallad twitchin bar och ändå kunna sköta linintagningen med samma hand som man håller spöt med. Långfingret räcker över till stjärnhjulet på de flesta rullar och med det kan man ta hem lina utan att behöva släppa andra handen från elmotorn, riktigt bra tips!






Har ägnat dagen åt att täta alla läckande popnitar på min gamla alubalja så nu slipper jag förhoppningsvis ösa båten de närmsta turerna iallafall.
Klaart sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar