Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

tisdag 13 april 2010

Gösarna börjar vakna!





















Blev en tur idag med Mats "lokalsinnet" Larsson. Började dagen med att försöka hitta nån gös men efter en timmes resultatlöst letande åkte vi tillbaks till lakstället.
Var lite trögare idag (för Mats) då vi "endast" lyckades landa 19 lakar varav Mats stod för 5 av dem. Inga stora, ca 3kg på topp alla tog på Vectra Vertikal och löja. Lakfisket dog ut på eftermiddagen så vi valde att lägga sista timmen på att försöka hitta gösen.
Inga hugg på de vanliga djupen men när vi kom in på grundare vatten mellan 3-4 meter krokade Mats två fina fiskar som han tappade ganska omgående men vi misstänkte att det var fina gösar. Nästa fisk krokade han ordentligt och landade en kanonfin gös på 4 kg blankt som tog på Vectra vertikal och löja.
Körde runt lite på grundare vatten och vi lyckades plocka ett par gösar till, blev 7-8st totalt. Jag harvade runt med jiggarna men det gav endast några mindre gösar och en lite finare som jag tappade.


Fin dag på sjön igen, solsken men lite mer vind idag 3,3 grader i ytvattnet.


Klaart sluut

1 kommentar:

  1. Grymt!

    Kul att läsa, letat efter sida som denna, hoppas ni fortsätter blogga.

    SvaraRadera