Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

tisdag 1 juni 2010

Blev en kvällstur idag














Körde i den sjö i området med bäst snittvikt på gösarna idag. Var riktigt svårt att hitta dem, på de vanliga lekgrynnorna hade jag inte ett hugg. Träffade mina tyska kamrater som jag gav några gösar till förra året, de hade fiskat en vecka med 3 båtar utan att få en enda gös. Letade runt på lite andra platser och på sista stenplatån landade jag en hangös på 4,6kg och en hongös på 3,5kg båda på gul/grön Fin-S. Verkar som de flesta gösar i sjön inte har lekt än. Abborrarna som jag fick sprutade ut mjölke när jag fick upp dem så det är nog ganska nära lek för dem.

Klaart sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar