Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

torsdag 27 maj 2010

Nytt gösvatten besök idag i Värmlands län.















Blev gös fiske idag igen med kolon i en sjö i Säffleområdet. Tog ett tag innan vi hittade några intressanta fiskeplatser i sjön men efter nån timme lyckades vi lokalisera en av sjöns lekområden och landade 8 gösar mellan 1,5-3kg på några timmar. Fiskarna högg på 1,5 till 2,5 meters djup så huggen blev ganska bestämda....Ska finnas en del större gösar i denna sjö men dessa ville inte nappa idag. Fisken högg på gul/grön Fin-s, grön/brun shaker och gul Lindy. Ingen av fiskarna hade lekt i denna sjö heller, ytvattentempen låg mellan 13-14,8grader.
Tävlingen slutade 5-3 till undertecknad, another Fin-S victory!!!

Klaart Sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar