Vad handlar denna sida om?

Denna sida är en informationssida om mina erfarenheter inom vertikal och dropshotfiske framförallt efter gös. Vilken utrustning jag använder och hur den har fungerat. Då jag spenderar mycket tid på vattnet och letar hela tiden efter nya beten och metoder för att fånga mer och större fisk och tycker att det saknas bra sidor med tips och trix inom dessa fiskemetoder tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter här.Mvh Martin Sethman

söndag 11 april 2010

Udda vertikalpremiär!!!











Idag blev det vertikalpremiär med lillbåten och siktet var inställt på gös i en av mina barndomssjöar där isen precis har släppt.
Efter ett par timmar hade vi bara en liten gös och några tappade. Efter ett platsbyte till en hårdbotten som brantar från 3-8 meter signalerade Mats "lokalsinnet" Larsson fast fisk uppe på toppen på 3 meter. Ser ut som en fin gös tyckte vi när man såg spöt bågna. Upp kommer en lake som tagit Mats gula Lunker city shaker jigg.
Efter ett par turer till upp och ner i branten hade vi landat ytterligare ett par lakar på våra jiggar.
Då kom jag på den brillianta idén att plocka fram löjorna vi hade med och aptera i en Vectra Vertikal jiggskalle. Ner med den och dunka lite mer i botten som vid vanligt lakfiske från isen och då började det hugga ganska bra...
4-5 timmarsfiske på denna plats gav 28 st lakar mellan 1,5 - 4 kg plus ett antal bommade. Alla lakar var utlekta och bjöd på fantastiska fighter på de lätta vertikalgrejorna, givetvis blev alla varsamt returnerade och simmade förvånandsvärt snabbt tillbaka till sin rätta miljö. Dagens största var 85 centimeter lång vikterna uppskattades då laken är ganska känslig och behöver returneras snabbt!
Klart godkänd premiär i fantastiskt väder, solsken och nästintill vindstilla hela dagen.
Klaart sluut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar